Un spatiu potrivit celor cu pasiune pentru gatit si ziua de duminica!

Calatorii culinare in Mexic si explozia papilelor gustative

O sa vorbesc despre calatorii culinare in Mexic, dar mai intai iti spun cum am ajuns la aceasta destinatie. Dupa ce am organizat vreo 4-5 revelioane pentru oameni dragi si prieteni buni (vreo 150-200 de persoane) am spus ca anul asta facem o bine meritata pauza. Am avut noroc cu niste globe-trotteri, alti prieteni buni care se plimba in toata lumea si ne-au zis de vacanta pe care o fac ei in Mexic. La o bere in cartier, am luat telefonul in mana si am cautat bilete de avion. Am gasit ceva cu niste escale, destul de mari dar potrivite pentru buzunarul nostru. Am apasat butonul magic si ne-am pricopsit cu doua bilete de avion in Cancun, Mexic, cu escala in Madrid si Mexico City.

Am sarbatorit ziua de Craciun in familie si dupa-masa am luat Uber-ul catre aeroport cu destinatia Madrid. Am petrecut un Craciun pe meleagurile spaniole, la restaurantul unui hotel cu niste queso balls si jamon alaturi de un pahar de vin rosu. Cel care ne-a servit era, deloc surprinzator, roman si la plecare ne-am salutat frumos si ne-am urat sarbatori fericite. El mai avea cateva zile pe tura, dar de revelion era liber.

Am stat aproape de aeroport asa ca dimineata am ajuns repede si check-in-ul a mers ca uns. Eu unul sunt mega fomist si fac urat daca nu mananc. Stii reclama aia la Snickers? Mi se potriveste perfect. Mi-am luat un sandwich cu omleta si salata plus o bere. Bere la mic dejun? Da, you are not an alcoholic if you are on vacation.  Stop judging 😛

Calatorii culinare in Mexic

Fast forward, dupa 10 ore si ceva am aterizat in Mexico City, ora cinei 🙂 Trebuia sa mananc niste empanadas si sa beau o bere locala “Sol”, un fel de Corona, slab carbogazoasa. Sosul ala iute si acid a fost divin, se simtea habanero bine de tot.

Am ajuns in Cancun, in sfarsit, ora de culcare, rupti dupa drum ne-am bagat in pat si am adormit destul de greu. Freaking jet-lag man.. Dimineata am cautat un local de mic dejun bun si am poposit la Quesadillas Tierra del Sol. Guacamole, ceva tacos, niste sosuri iuti, nimic pretentios, plin de flava’ .

Ne-am inchiriat masina si ne-am indreptat catre orasul Valladolid, unde ne asteptau prietenii nostri. Masina la suprapret pentru ca nu am facut booking dinainte si prietenii nostri nu au gasit nici un car rental in Valladolid. Note to self, always pre-book.

Valladolid si cel mai bun taco

Am ajuns pe la orele 16, ne-am plimbat prin centrul orasului si am mancat o marquesita , o clatita crocanta cu nutela si branzaaaa , omg 🙂

Apoi pe seara am stat la vorbe lungi intr-un bar local, unde luam sticle de bere Corona la 1.2L si primeam un fel de “tapas” din partea casei. Mega yum, pacat ca am mancat inainte de a ajunge aici. Barul este „Bar El Yuktko

Dimineata am fugit sa vedem o minune a lumii, Chiken Itza, ne-am trezit devreme si am mancat din avocado-ul pe care l-am luat de la un supermarket. I need my food altfel nu am cum sa incep ziua.

Cand am ajuns noi, pe la un 11, parcarea de langa minune era plina si a fost nevoie sa lasam masina mai departe. Apoi a urmat un drum frumos, pe langa o gramada de tarabe cu oameni care iti vindeau fel si fel de suveniruri, haine, palarii, mancare. Veni, vidi , vici, todo bien la piramida, mi-a placut mult terenul de “fotbal” in care jucau doua echipe pana la moarte iar castigatorii erau sacrificati.

La iesire aveam gandul la o taraba cu o familie care facea tacos. Am mers direct acolo fara oprire. Am vorbit o spaniola-engleza cu oamenii de acolo , le-am aratat si filmuletul meu cand faceam tacos, a fost pe socializare. Cei mai buni tacos de pana acum, tacos Cochibita Pibil. O specialitate din peninsula Yucatan, demna de calatorii culinare in Mexic.

Cu burtile pline am plecat spre Izamal, orasul galben. Vopsit si pastrat asa dupa o vizita din partea Papei. Am mai auzit si eu la corporatii ca se face totul tipla cand vine o delegatie C level din afara. Am intrat in prima piata, cu multe legume, fel si fel de macelarii si restaurante micute in centru. And we go back sa ne oprim la o cervesa la noi in oras.

Dimineata m-am trezit cu foamea in gat, mi-am trezit frumoasa sotie si am mers la vanatoare. Am ales un sandwich de la o taquerie care facea tacos pe banda rulanta. Ne-am mai plimbat putin si am gasit un local care taia de zori la zeci de habanero. Ne-am luat un fel de cartof umplut cu carne si cu o salsa super vibranta si fresh. Amazing! Nu am gasit localul, dar am lasat linkul cu locatia aproximativa https://goo.gl/maps/YGszNpPQfMbKtzgU7

Ne-am intors la cazare, ne-am luat prietenii si am plecat spre o piata mai mare din oras. Ne-am mai oprit la tarabe, am mai luat cate un taco. Nu intelegeam cum e coada, parea ca toata lumea comanda si plateste din toate partile. Ne-a luat ceva pana cand ne-a venit si noua randul.

Am ajuns in piata si da, un fel de Obor cu de toate, macelarii, vanzatori de mirodenii, pacanele, vanzatori ambulanti, muzicieni, o crema de zahar ars mult mai densa, fabrica de tacos, ‘twas noice! Calatorii culinare in Mexic, I love it.

Ne-am balacit intr-un cenote de langa piata, amazing si apoi am fugit sa vedem niste lacuri roz in localitata Las Coloradas. Am si mancat ceva seafood acolo, cozi de langustina, au fost okish, not really impressed. Macar erau fresh. Guacamole cam la fel de bun peste tot.

Am plecat foarte multumiti din Valladolid si am mers spre Isla de Mujeres, sa ne pregatim de revelion.

Isla de Mujeres si Mezcal

Ne-am cazat, ne-am oprit la un restaurant si am mancat guacamole din nou si o farfurie de tacos pescado (peste). Apoi am fugit la un bar pe plaja si am sarbatorit revelionul pe ora din Romania cu un pahar de marguerita cu mezcal. Evident cu video call alaturi de persoanele dragi si cherchelite de acasa.

A doua zi in Isla ne-am bookuit o excursie cu barca pana pe o insula parasita. Super frumos acolo, ne-a placut mult. Oamenii mega organizati, ne-au dat si de mancare, am fost impresionat. Peste tot misunau niste raci care au furat casele unor bieti melci si iguane destul de mari. Pacat ca am mancat aproape un bol de sos iute cu o seara inainte si nu pot sa zic ca mi-a fost bine de dimineata. Proprietarul de acolo chiar a facut misto cand m-a vazut ca tot bagam in mine. A zis ceva in spaniola care avea legatura cu partea dorsala 🙂

Bacalar si laguna cu 7 tipuri de albastru

Am plecat si din Cancun si am luat-o spre Bacalar, orasul vestit pentru laguna cu 7 tipuri de albastru. Am ajuns la cazare, am mersi direct pe pontonul care ducea la laguna. It was aaaamazing. Nu prea aveam nimic pe langa noi si am mancat un burger onest facut de o familie cu o ghereta in fata casei. Cartofii prajiti au fost geniali, ca la mama acasa 🙂

Dimineata ne-am rasfatat la un local mai hipstaresc, mi-am luat niste vegie tacos cu turmeric si jumatatea mea mai buna si-a luat niste pancakes cu oatmeal. Healthy shit you kno’

Am luat si o barcuta, condusa de doua fete care au fugit de agitatia din orasele mari si si-au facut un business aici. O barca in care incap 6 oameni si ele 2. Au fost foarte amabile, in pretul calatoriei a intrat si o portie de guacamole si marguerita cat cuprinde. Am vazut apusul de pe barca si a fost genial.

Seara am fost la un local recomandat de ele, dar era full. Cica prima masa se elibera peste doua ore. Ne-am mai plimbat putin si am dat pest cel mai bun local de tacos. In ignoranta mea, am inteles in sfarsit ca quesadilla vine de la lipie cu branza. Am mancat prima data chicharrones, un fel de jumari de ale lor, burta de porc prajita sau sorici prajit. Probabil ca o mare cantitate de alcool si-a spus cuvantul cand le-am comandat. Recunosc ca la un moment dat m-am saturat de mirosul de „malai” si eram cu gandul la a mea paine cu maia.

Tulum, acest loc vamaiot dar cu vibe de Mamaia

Si am plecat si noi ca doi iubareti in Tulum, ne-am despartit de prietenii nostri, ei au vazut statiunea si s-au dus in alta parte. Ne-am cazat pe langa plaja, dar pe partea cealalta a drumului ca era mai ieftin. De ce sa dau de 10 ori mai mult doar sa stau cu 10m mai aproape de plaja. Plus ca puteam sa stam la orice barulet pe plaja si sa ne bucuram de soare.

Am mancat iar tacos, o gramada si am mai baut ceva bere si marguerita; tacos cu caracatita, pastore, pescado tikinxik, arrachera si un guacamole ca, nu-i asa, nici o masa fara guac. Am mancat in fiecare zi la Taqueria La Eufemia, super vibe si oamenii pe chill. Seara am incercat de la un food truck un „choripan”, sandwich cu carnat chorizo. Scump and meh’

Cand am plecat, in statia autocarului ne-am luat sandwich cu carnitas. Not so good, super pline de grasime nu mi-a picat prea bine. Sunt cam grele unele calatorii culinare in Mexic.

Am ajuns in Cancun si am iesit sa bem o bere si sa mancam ceva bun la un fel de food market. Am mancat iar quesadilla cu vita aia nebuna, arrachera. Si niste tacosi imensi cu branza si cu de toate, ieftin si bun.

Calatoriile culinare in Mexic continua in capitala

Si ne-am pregatit de o escala in Mexico city de 16 ore. M-am tot gandit toata vacanta daca sa merg la Pujol ( top 50 rest in world ) dar am zis ca mai intai trebuie sa incerc tot ce e mai local si apoi sa vad care e treaba pe acolo. Zic sigur ca o sa mai ajung in Mexic.

La brunch, ora 10:00 am ajuns la localul asta amazing „Los Machetes de Amparito” cu cateva doamne care pregateau niste quesadilla. Nimic amazing? Ba da, sunt facute pe lungime si sunt lungi cat o maceta. Ne-am luat una cu de toate si am incercat tot ce aveau. Suuuper bun. Desigur apa lor jamaicana peste tot si am comandat si aici.

La pranz eram terminati, voiam sa ajungem acasa, era super cald si nu prea mai puteam sa mergem. Ne-am adapostit intr-o piata, unde toata lumea voia sa traga de noi sa mancam la ei, dar nu. Eu stiam un local si aveam o misune. Am trecut de cateva ori pe langa el, dar l-am gasit. Domnul de acolo a fost foarte amabil si ne-a adus o portie din vestita supa de miel „birria”.

Gata, ne-am retras intr-o cafenea pentru multe ore si am citit pe kindle. Eu Salt, Acid, Fat, Heat, ea ultimul volum din The Witcher. La final am mers prin centrul orasului, am vizitat un local faimos pentru tacosi simpli si buni and we took an uber to the airport.

The perfect end to a perfect foodie trip. Au fost niste calatorii culinare in Mexic pe cinste.

2 thoughts on “Calatorii culinare in Mexic si explozia papilelor gustative”